mandag den 26. september 2011

Kursets sidste dag

Den 26.9.2011 var kursets sidste dag. Klik på kommentarer herunder og se, hvad deltagerne sagde under evalueringen.

Stor tak til kursets deltagere for engagement og gå-på-mod trods lidt bøvl med lokaler :-). Også stor tak til:

  • Randi Majgård Høghog Rasmus Due for at sætte kursets 30 mobiler op. 
  • Arno Vesterholm, ledende it-konsulent i skoleafdelingen, der forsynede kurset med bærbare pc'ere, projektor og god råd
  • Jacob Knudsen og Niels Ole Ankerstjerne, der optrådte som "hemmelige gæster" og øste af deres store viden om m-teknologi og -pædagogik.  

1 kommentar:

  1. Her er nogle tilbagemeldinger fra kurset.

    Rigtig fint at der var mobiler.
    Det har været godt, men jeg har ikke brugt den mest. Jeg tog den ikke ned fra hylden. Men det ville være fint at have den til praksisnær brug.

    Have input
    Afprøve
    KOmme tilbage (og få feedback)

    Beskrive et forløb - og få det

    Godt med de konkrete ting - det havde oprindeligt ikke min interesse
    Man bliver præsenteret for noget konkret (Bambuser og MobiSticks)
    Det kan selv jeg finde ud af og vise eleverne

    Jeg falder fra, hvis jeg får en masse at vide og ikke prøver det af

    Det har været spændende at have de hemmelige gæster - de viser noget der kommer
    Det kunne være sjovt at mødes et år efter - videndeling
    Det er rigtig godt at der er mobiler man kan få mobilerne med hjem
    Min var i lommen hele tiden - jeg på krabbetur og så kom den med i vandet

    Det med at få et netværk er rigtig vigt.
    At lære at kende nogen på de andre skoler - og få indblik
    Fora er rigtig vigtigt.

    Jeg savnede en at sparre med derhjemme på skolen
    Der var ikke så megen viden på min skole
    Have det som møde som punkt - hele skolen skal være engageret

    Det er godt at være flere afsted
    Vi har haft travlt
    Det virker godt at komme hjem til den samme skole -
    Der er ikke den person hos os, der ikke ved hvad en MobiStick er.

    Det er rart at være fra flere forskellige steder.
    Men det vil rykke mere hvis det er på skolen

    Vidensdeling
    Det er ikke nødvendigvis lærerne der skal undervise
    Her er der en klasse, der kan noget - og så skal de vise andre

    Lærere er pressede - men det er vigtigt at holde fast, fordi så er toget bare kørt

    Jeg oplever en kæmpe interesse for it-feltet.

    Vi har en mediepatrulje for 3. til 6. klasse
    Eleverne skal lære eleverne noget.
    Lære et program og så hjælpe nogen, der er mindre end dem selv
    Et enkelt program - og hjælpe en lærer og en klasse

    Kollegerne skal se, at det gør livet nemmere

    Vi skal bruge "medievalgsholdene" til at undervise andre

    Elever kunne være på biblioteket - i pauser - og lære andre noget

    Det kræver en holdningsændring hos nogle lærere

    SvarSlet